|
|
Ponekad,
teško je razlikovati slijepu ulicu od uskih vrata. Na sjecištu
trišne uzbibanosti i kreativne introvertiranosti, izlobeni
prostor slika Zorana Debelića* nenasilno i blago, gotovo brišući
prag, uvodi nas u intimu autorova likovnog opusa. Hermes i Afrodita.
Ji Ðing. Animus i Anima Odvajkada ova (i ne samo ova) civilizacija
pokušava ustrojiti vlastiti smisao prema zakonitostima muško
enskog principa. Stoga
ne čudi Zoranova odluka da svoj izlobeni prostor nazove Anima*,
imamo li na umu spazmatički grč svakog, pa tako i stvaralačkog rađanja
i, nadalje, osjećaj opuštenosti koji nakon toga grča, borbe,
krika
|
|
slijedi.
Ponikavši
iz likovnog preslika
arhitektonskog
reda rodnog mu Raba i domicilnog Zadra, Zoranovi tuševi i ulja
na platnu ponajčešce zadravaju triptišku kompoziciju
trobrodnih romanickih crkava. Epicentar ove baštinske radijacije
funkcionira putem sprege izmedu nostalgičnih prizvuka što ih
piccolo mondo antico pokušava otrgnuti iz jednog zaboravljenog
vremena i, s druge strane, latentne buntovne tirade kojom autor
uvire u sklad paralelnih svjetova, podiuci na površinu
ustajali talog zaboravljenih vrednota, kako u formalnom, tako i
u tehničkom pogledu. Stoga, uvid |
|
u zrcalni odnos između prošlog svršenog vremena i futura egzaktnog
predstavlja predložak po kojem on poseže za motivom slike na slici,
nepropadljivog na propadljivome, suprostavljajući prahu konačnoga
poetiku stvaralaštva. U kontekstu takvog promišljanja, Zoranovi
interijeri nude i motive dekorativnih skulptura, prevodeći trodimenzionalnu
stvarnost na vokabular slikarskog diskursa, otimajući je tako od
neminovnog nagrizanja one četvrte, vremenske dimenzije. Zagrljaj
organskog i apstraktnog ostvaren je do te mjere da autor uljene
boje katkad prstima nanosi na platno, u tendenciji da intimizira |
stvralaštvo pri čemu on autor postaje medij vlastita djela.Ambijentalnoj
krhkosti Anime analogna je i krhkost izložaka koje ovaj prostor
nudi, realiziranih ponajčešće suspregnutim kolorizmom što se, putem
sfumata i chiaroscuro modifikacija, rastače do ne boja, crne i bijele.
Lavirani tuševi, svojevrsni likovni haiku, koji slijedi kinesku
tradiciju sivih tonova, u opreci s turnerovskim olujama, dvije su
oprečne točke jedne te iste orbite, ona se kod Zorana manifestira
u melankoličnom spokoju starinskih budoara, namještaja, u cvijeću
koje ostavlja dojam ocvalosti, u stolnjaku čiju je draperiju oblikovala
dokolica djevojke koja se do mile volje, bez žurbe, češlja pred
zrcalom... |
nas,
iz te uljuljkanosti jedne sieste zaštićene prozračnim velom slikar
vodi do vrha krijeste olujnog valovlja, gdje je opstanak upitan
i neizvjestan.
Prebirući tako ugođaje, čas smiraja, čas krika, promatrač ovih slika
postaje ujedno i njihov protagonist, svjestan da svaki slijedeći
susret s postavljenim izlošcima pruža mogućnost i novih nijansi
glede omjera potencijalno violentnog animusa te, naizgled, koketno
nježne animae.Uzdižući finoću atmosfere (kako one u «galeriji»*,
tako one na slikama) do elitizma, Zoran motive izvlači s platna, |
|
čuvajući ih tako od imperativa geometrijsko minimalističke naravi,
a ujedno usmjerujući uska vrata ka vehementnoj gomili što zabludjela
luta slijepim ulicama. Upravo ta metamorforizirana stvarnost uokviruje
Animu onako kao što većinu Zoranovih minijatura i prigodnih čestitaka
uokviruje pozlata odnosno srebrnkasta boja nanesena širokim namazima. |
A svaki put, kada posjetitelj zađe u prostor Anime, već samim svojim
dolaskom mijenja njezinu, ionako promjenjivu, postavu. Ostavljajući
otisak osmijeha, sjete, poleta ili možda, nastojeći se zakloniti
od kiše, otkrije jedan svijet koji predstavlja tek otvor kroz koji
zapisivač toga svijeta privodi na platno dah onoga što je prošlo
ili tek ima doći... |
|
Razvidno je
da Zoran, bilježeći taj naslućeni svijet, ne požuruje ritam pijeska
u klepsidri. Uostalom, bez obzira na fast life modernoga doba,
strpljenje je glavni čimbenik koji i pustinju može učiniti plodnom.
Helena
Rogulić
|
Načini
plaćanja:
|
|
|
|
|
|
American
Express |
Maestro card |
Diners
Club International |
VISA card |
Master card |
-
Gotovina |
|
-
Virmansko plaćanje |
|